منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار برگزیده
اخبار دانشجویان ورودی جدید
اخبار فرهنگی
اداری
اسلاید شو
برنامه کلاسی
دسترسی سریع
روابط عمومی
منو
وب سايت ها
هدرسایت
همایش ها
ورود
اخبار برگزیده
1400/3/9 یکشنبه
نقش ویژه دانشگاه پیام نور در ارتقای فرهنگ ایمنی کار / سهم 30 درصدی دانشگاه ها در آموزش نیروی کار

.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نقش دانشگاه پیام نور در ارتقای فرهنگ ایمنی کار را بسیار مهم دانست و گفت: اجرای این دوره ها برای جامعه هدف بسیار مهم و حیاتی است.
به گزارش روابط عمومی، مهندس حاتم شاکرمی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی بین دانشگاه پیام نور و معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود امروزه با پیشرفت تکنولوژی در جوامع، موضوع ایمنی نقش اساسی را در بحث پیشرفت صنایع و در مجموع اقتصاد کشور ایفا می کند. در واقع می توان با حفظ و حراست از سرمایه نیروی انسانی و منابع مادی در اختیار، اهداف بلند اقتصادی را رقم زد و از این جهت یکی از اولویت ها این است که با تقویت حوزه آموزش و افزایش آگاهی نسبت به اصول ایمنی، از بروز حوادث پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به فرصت آموزشی بزرگی که دانشگاه ها می توانند با مشارکت در آن به معاونت روابط کار کمک کنند، افزود: نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر آموزش هر ساله در معاونت روابط کار برگزار می شود و این در حالی است که سهم دانشگاه ها حدود 30 درصد است .
وی توسعه رشته های مهندسی ایمنی در دانشگاه های کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: امروز در کشور نیازمند توسعه مهندسی ایمنی با گرایش های مختلف؛ شیمی، برق، عمران ، معدن، گاز، نفت و ... هستیم و هر چه جلو می رویم با پیشرفت فناوری باید رشته های تخصصی تر ایجاد کنیم و انتظار می رود نظام آموزش عالی کشور توجه بیشتری به ایجاد این رشته ها داشته باشد و به خصوص دانشگاه پیام نور که یک دانشگاه بزرگ و گسترده است و در همه نقاط کشور دارای مراکز دانشگاهی است در این زمینه می تواند کمک کننده باشد .
وی در پایان اذعان داشت: بهره وری بدون توجه به سلامت نیروی کار غیر ممکن است و ما باید در جهت بهره گیری از همه امکاناتی که وجود دارد به خصوص دانشگاه پیام نور استفاده کنیم تا سهم دانشگاه ها در آموزش را افزایش دهیم به ویژه در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، باید بیش از پیش به آموزش های مجازی توجه داشته باشیم زیرا با استفاده از آن می توانیم به راحتی به جامعه هدف در مناطق مختلف کشور دسترسی داشته و آزمون های الکترونیکی را بدون دغدغه برگزار کنیم.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر